*Music In My World #4*

Jaaa hè hè daar is die dan eindelijk! Ik citeer:”ik wil hier een maandelijks iets van maken”. Ja suus we weten al dat jij en planningen eigenlijk gewoon geen beste vriendjes zijn. Dus bij deze hoef je nooit meer dat soort beloftes serieus te nemen… Maar ik heb veel toffe muziek deze zomer gehoord en hier zijn mijn echte favorieten. Ennn ik ga even vals spelen, dit keer 15 in plaats van 10 (ik kon niet kiezen…).

Ik wil vooraf even zeggen dat ik dankzij een vriend van mij heel erg fan ben geworden van een bepaalde stijl muziek en dat heet: lo-fi hip hop. Dit is hele relaxte (instrumentale muziek). Perfect voor op de achtergrond, om op te hebben staan tijdens het leren en voor het slapen gaan. Dus zoek maar eens op lofi hip hop beats en je komt verscheidene lijsten tegen met heerlijke wegdroom muziek.

1. Vanilla Twilight – Owl City

Dit liedje ken ik al heel erg lang, maar ik heb hem deze vakantie weer uit de oude doos gehaald. Ik vind het echt een hele mooie tekst.

2. Bullet Train – Stephen Swartz ft. Joni Fatora

Dit is een liedje die ik door m’n vriendje leerde kennen en ik ben echt verslaafd geweest aan dit nummer.

3. Lighthouse (Acoustic Version) – Hearts & Colors

Veel mensen kennen Hearts & Colors van de covers die ze maken, maar ze maken ook hele mooi eigen nummers. Say You Will is ook een heel schattig liedje.

4. idontwannabeyouanymore – Billie Eilish

Dit is een stijl muziek waar je echt van moet houden. Het is super vaag en dromerig, een beetje magisch stemgeluid heeft ze. Ik ben een dromer, dus voor mij past het precies.

5. Love Song – Sara Bareilles

Als je naar de titel kijkt denk je ooh jee, daar gaan we weer. Maar dat is het dus niet. Het gaat er juist over dat ze niet zomaar een lied zingt over iemand. Echt een vrolijk liedje!

6. Up Till Dawn (On The Move) – Lucas & Steve

Ik denk de zomerhit, en terecht. Normaal ben ik niet van die Ibiza-zomerhits, maar dit is echt een lekker nummer!

7. Till The Sun Comes Up – Jack and the Weatherman

Jack and the Weatherman, één van mijn favoriete artiesten. En nu hebben ze ook een zomerhit gemaakt en zelfs mijn ouders waren fan van dit nummer.

8. Sunshine Reggae (Original Mix ’82) – Laid Back

Nog zo’n liedje waar je ouders gelukkig van worden. Reggae, niet een genre die veel in mijn lijsten voorkomt. Maar dit is zo’n lekker relaxt nummer!

9. When You’re Gone – Bryan Adams, Mel C

Omdat ik een grote fan ben van Bryan Adams, moest ik wel een liedje van hem er in zetten. Dit is een samenwerking met Mel C, ookal zo’n lekkere stem.

10. Mask Off – Future

Ja wat moet ik zeggen over dit nummer. Niet gedacht dat ik dit liedje op repeat zou zetten. Geen idee hoe ik dit moet beschrijven gewoon een lekker nummer.

11. City of Stars – Mimi

City of Stars is een soundtrack uit een recent gepubliceerde film, namelijke La La Land. De originele versie wordt gezongen door Ryan Gosling en Emma Stone, wat een verassing was aangezien ik niet wist dat zij konden zingen. Toen ontdekte dat één van mijn favoriete YouTubers er ook een cover van had gemaakt. Stiekem vind ik deze mooier… Check ook die van Jon Cozart en Dodie.

12. Never Seen Anything “Quite Like You” – The Script

The Script is zo’n band die ik heel veel luister, maar er gewoon niet bewust van ben. Ik vergeet soms hoe goed hun muziek is. Van dit nummer wordt ik zo verliefd omdat de tekst zo mooi.

13. this is a love story. – Nohidea

Dit is zo’n nummer uit die lof-fi lijst waar ik net over vertelde. Dit is mijn favoriete nummer. Door dit nummer val ik makkelijker in slaap, kan ik me beter concentreren en het werkt ook goed bij bloggen.

14. Morning Coffee – Jesper Munk

Ochhh wat is dit een goed nummer. Hij heeft zo’n lekkere stem en de gitaar maakt het helemaal af. Zoals de titel al zegt, een lekker nummer om op een zondag ochtend te luisteren.

15. PARKING LOT – VANT

Eén van mijn favoriete bands die ik live op Appelpop heb gezien!!! (fangirl momentje) Op het moment dat zij speelden, gingen we eten halen (ik was er met m’n vriendje) dus eigenlijk miste ik het. Maar toen we terug liepen hoorde ik dat ze nog bezig waren. Ik zei toen nog tegen hem dat ik hoopte dat ze PARKING LOT nog niet hadden gespeeld. En eer we daar weer waren en daar op het grasveldje zaten zeiden ze dat ze hun laatste nummer gingen spelen en dat was….

Nou dat waren alle nummers die de moeite waard zijn om echt een keer te luisteren. Ik ben naar Appelpop geweest afgelopen weekend, zijn er meer mensen naar een festival geweest deze zomer? Let me know in the comments!

 

 

 

 

Geef een reactie

