*hersenspinsels*

ik luister.jpg

Ik weet niet of dit een woord is, anders vanaf nu wel. Hersenspinsels, alle ideeën die rond dwarrelen in m’n hoofd, alle dingen die ik nog wil zeggen, denken, doen.

Ik ben zo’n persoon die midden in de nacht wakker te worden met het idee om gebarentaal te leren of met waterverf een schilderij te maken. Of gedichten die door mijn hoofd rond gaan. Dit zal voor mijn vriendinnen waarschijnlijk heel herkenbaar zijn…

punch the demons

Ik had het er net nog met mijn vriendje over, hoe druk soms je hoofd kan zijn. Vaak op een goede manier.  Ik vraag me ook zoveel dingen af. Ik weet nog zoveel niet.

Sommige weten wel dat ik echt een fascinatie heb voor het heelal, dat is altijd al zo geweest. Ik vind de sterren, de maan en de planeten zo mooi en interessant. Toen ik in Frankrijk was waren er zulke heldere nachten en kon je zelfs allemaal sterrenbeelden zien en daar word ik echt verliefd van. Ik heb over het algemeen wel ruime interesses. 5f4ebe15626029c28e2ba0006632703c

Nu ik in de vierde zit zijn we nog meer bezig met de toekomst en dat vind ik echt heel erg leuk. Want als er iets is waar ik eeuwen over kan praten is de toekomst. Hoe zou de wereld er dan uit zien? Hoe zou mijn leven er uit zien? Ik weet bijvoorbeeld al best wel goed wat ik later wil doen, maar omdat ik zoveel dingen leuk vind is het alsnog wel lastig. Ik wil hier ook nog een hele post aan wijden, want ik heb er een hoop over te zeggen 😉

Wat ook de laatste tijd veel door m’n hoofd schiet is, ben ik volwassen voor mijn leeftijd? Ik hoor het namelijk steeds meer van mensen, niet alleen van volwassenen. Aan de ene kant voelt dat wel als een compliment, want ja ze zeggen ook iets over hoe serieus je bent enzovoorts. Maar ik bedoel, ik ben wel 15! Ik vind het vaak fijn om iets volwassener te zijn, aangezien ik vaak een betere motivatie heb dan kinderen van mijn leeftijd en meer interesse voor “saaiere” onderwerpen zoals politiek. Maar ik weet ook nog lang niet alles, ik zat namelijk net nog na te denken hoe je politiek schreef…

En ik maak me ook vaak meer zorgen dan andere. Dat andere denken: op zondag lekker laat naar bed, want gezellig met vrienden! Dat ik denk: ja, maar wel weer brak naar school. Ik heb liever een leuke avond met m’n mensen dan een streepje voor bij de docenten (en mijn ouders).

Maar zo werkt mijn hoofd blijkbaar niet 🙂

3430357691b07d6d606ba015cb15b207

 

Ja en dat spookt er dan allemaal tegelijkertijd door mijn hoofd. Kan ik er wel stil uit zien, maar waarschijnlijk ben ik op dat moment hard aan het overwegen om naast Iers ook Italiaans te leren of om een kookboek te schrijven (met al mijn kooktalent…).

Wat gaat er in jouw hoofd om? Heb jij ook vaak zo’n druk hoofd of is het vaak kalm? Daar ben ik erg benieuwd naar. 

2 gedachten over “*hersenspinsels*

  1. Hee suus!
    Wat leuk dat je hierover hebt geschreven, heel interessant! Ik vind het heel cool dat je zo liergierig bent met talen bijvoorbeeld. En ik heb ook een obsessie voor de sterren, daarbij ook voor Mars.
    In mijn hoofd gaat het altijd over de mensen om mij heen. Wat denken ze? Wat vinden ze? Wie zijn ze? Zijn ze anders dan ze doen? Vind ik boeiend, maar ook vermoeiend ;).

    Love you xx

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

