*Quiet*

tumblr_static_tumblr_static__640

Stilte. Rust. Ik kijk gewoon rustig voor me uit. En dan, voor ik het weet wordt ik weer gebombardeerd met vragen. Zinloze vragen. Van die vragen die niet dom zijn, maar daar wel bij in de buurt komen.  Kan niemand dan genieten van alleen de wind? Of de regen die zachtjes op het raam tikt. Ik wel.

Mensen denken altijd dat het niet goed met me gaat als ik stil ben. Soms is dat ook zo. Maar ik ben eigenlijk zonder rede stil. Dan denk ik na. Maak ik verhalen in mijn hoofd.
Een uitspraak van John Green was ooit:

“I’ve always liked quiet people: You never know if they’re dancing in a daydream or if they’re carrying the weight of the world.”

Dit is echt waar. Het ene moment ben ik gewoon heerlijk aan het wegdromen, over mijn toekomst of gewoon over de vakantie. En voor je het weet ben ik verwikkeld in een gevecht met stemmen in mijn hoofd.

De laatste tijd ben ik aan het proberen om meer uit mijn comfort zone te komen. Om meer dingen te doen die ik in eerste instantie nooit zou durven. Zoals nieuwe vrienden maken. Voor anderen is dit misschien het meest normale ooit. Maar sinds ik op de middelbare school zit, vind ik het veel moeilijker om mezelf bloot te stellen. Om nieuwe mensen te ontmoeten. Als ik naar een feestje ging waarvan ik wist dat ik sommige mensen nog niet kende, was ik gewoon zenuwachtig.

Dat probeer ik nu te doorbreken. En dat ik best lastig! Zeker als je al zo stil bent als ik. Maar ik ben goed op weg. Op weg zijn. Dat is ook zoiets. De weg is belangrijker dan de bestemming, wordt altijd verteld. Ik geloof dat wel. Want wat is de bestemming?

Het is al bijna vakantie, en ooh wat ben ik daar aan toe! Ik ga met mijn ouders 1 week op vakantie naar Frankrijk, en daarna trekken we door naar Zuid-Frankrijk naar een camping waar mijn twee beste vriendinnen ook zijn! Het moet een hele leuke camping zijn met allemaal Nederlandse jongeren. Weer nieuwe mensen.

Maar ik denk dat ik het dit jaar ga proberen. Nieuwe vrienden maken. Mezelf open stellen. Wie weet wat er gebeurt.

Stilte is goed. Het lost soms meer op dan praten. Stilte begrijpt. Stilte luistert.

Stilte is rust. En rust is…

Wat is rust voor jou? Dat kan iets heel kleins zijn. Laat het hieronder achter!

 

 

2 gedachten over “*Quiet*

Geef een reactie

