*Every summer has a story…*

13725534_582031978644333_1344213617_n

 Summer 2016 was lit! Ik had vorige keer gezegd dat ik nog een artikel zou schrijven over mijn vakantie. Toevallig moest ik voor Nederlands ook over mijn vakantie vertellen, in een tekst van exact 750 woorden. Now here it is!

 

Maar echt ik heb zo veel leuke dingen gedaan. Ik ben met mijn ouders naar Normandië en Zuid-Bretagne geweest, wat super leuk was. Die 2 weken stonden in het teken van ruige kusten, goeie koffie, schitterende wndelingen en Basari, een super leuk spel wat we de hele vakantie hebben gespeeld. Ik heb een dag, of nacht moet ik zeggen, meegedaan aan een spooktocht. Hij pakte niet heel leuk uit, maar ik zat wel met gezellige mensen in een groepje. Papa en ik hebben veel in de zee gezwommen. Vanaf de eerste dag hadden we het doel om als het vloed was naar de gele boeien te zwemmen. En dat is ons gelukt hoor!

 Elke andere dag maakten we een mooie wandeling die meestal begon of eindigde op een terrasje voor koffie of een sapje. Kortom, ik heb erg genoten!
13741225_1573216729648957_1993001181_n(1)

Deze foto is gemaakt bij de branding van de zee in La Trinité sur Mer.

Ik heb natuurlijk ook veel met mijn vriendinnen afgesproken en gelogeerd. Veel naar de stad geweest, veel gewinkeld.   We zijn met zijn vieren in een huisje in Putten gelogeerd(van de ouders van Mila) en hebben de hele dag leuke dingen gedaan. Spelletjes gespeeld, samen gegeten en bijna de hele nacht doorgehaald. Ook masseren we elkaar heel vaak. Dan doen we kaarsjes aan en proberen we de knopen van spanning en stress eruit te halen.

  We hebben natuurlijk veel gelachen, vooral met What are the odds? Dat is een soort Truth or Dare spel, waar je elkaar opdrachten geeft en dan zegt die ander een getal tussen de 1 en 10 hoe erg hij het vind. De gene die de uitdaging gaf en de ander zeggen tegelijk een getal tussen dat getal en de 1. En als het hetzelfde moet je de opdracht uitvoeren.

 Het was heel grappig want rond half 3 s’nachts kregen we opeens super veel honger! Ik had dat nooit begrepen dat mensen die uitgingen, midden in de nacht opeens iets wouden eten. Nou nu wel! Jeetje wat hadden we een honger. We waren helemaal plannen aan het maken om via thuisbezorgd eten te bestellen.

a;dk

 Alleen we zaten zeg maar in de middle of nowhere dus het enige wat in de buurt bij ons was, was de Döner Kebab zaak. Dus gingen we crackertjes en wortels eten, lekker armoedig!

 Op een dag had mijn moeder het spontane idee om naar Antwerpen te gaan. Dat was echt heel leuk! Het mooiste vond ik het … plein, dat had zo’n gezellig sfeertje. Daar hebben we bij een heel lekker café wat gegeten. Het was een conceptstore, dat wil zeggen dat het een ander concept dan normaal had. En alles was bio!

Snapchat-3698590956157342675

 We hebben een mooie wandeling gemaakt langs het oude gedeelte van de stad. Ik heb maar liefst 4 platenzaken gezien, waarvan ik er één heb bezocht. Het stond niet heel handig gesorteerd dus ik kon niet makkelijk zoeken, maar ondanks dat heb ik wel een plaat van Elvis Presley gescored!

 Ook ben ik voor de eerste keer bij mijn opa op bezoek geweest. Mijn opa heeft Alzheimer en zit daarom in een verpleeghuis. Hij zit daar met 6 mensen in huisje B, zoals dat wordt genoemd. Het deed me goed dat ik zag dat hij niet veel achteruit was gegaan. Maar toen ik zag hoe andere mensen van die huiskamer eraan toe waren schrok ik wel een beetje. We zijn met hem naar Egmond aan Zee geweest en hebben daar op een strandpaviljoen lekker geluncht. Mijn opa houdt enorm van het strand en ik zag hem helemaal genieten.13584262_709886859150204_1280850803_n

 In de laatste week heb ik theater gemaakt. Elk jaar doe ik mee aan Nieuwe Erven, een organisatie die allemaal creatieve dingen voor kinderen organiseren. Zoals twee keer per jaar een toneelstuk maken. Dit was al mijn vierde keer dat ik meedeed. De kunst is om in 3 dagen + een auditiedag, alles klaar te hebben. Dus dat zijn 3 dagen vol repeteren, knutselen, zingen en stressen. Ik heb heel veel lol gehad met een paar meiden daar en we hebben ook nog gelogeerd.

IMG-20160822-WA0001.jpg

 Ik ben en ga nog naar een aantal super leuke festivals waar een aantal van mijn favoriete artiesten komen. Bijvoorbeeld Chef’Special, Causes, Lucas Hammings en De Jeugd Van Tegenwoordig. Ik luister heel erg vaak naar die artiesten en kan niet wachten om ze op Appelpop eindelijk live te zin! Ik ben al op Spoffin geweest met vriendinnen(circus/muziek/kunst festival) en Appelpop is alweer dit weekend!

Veel leuke dingen gedaan, erg genoten! Wat heb jij gedaan deze vakantie?

 

Geef een reactie

