*Blogje over het leven #2*

13732260_271578553216654_623743177_n.jpg

Hey guys, ben ik weer! Ik kom weer eens praten over dingen die ik tegenkom in mijn leven. Ik wil in dit artikel ook wat vertellen over wat ik onlangs heb gedaan en over school. Wordt dus helemaal leuk vooral als je leuke muziek opzet! Zet een lijst aan IJSKOFFIE van Spotify bijvoorbeeld of zoek eens de muziek van Lucy Rose op!

Ten eerste wil ik zeggen dat het weer in Nederland echt raar is! Het is dan iets van twee dagen kapot lekker weer, ongeveer 35 graden in de schaduw(ik overdrijf i know) echt super fijn. En dan moet het weer gaan onweren en gaan we doen alsof het hartje oktober is en we onze sjaal weer om kunnen doen. En te veel regen! Maar naast dat gaat het leven wel gewoon door. Ik heb nu mijn vakantie achter de rug en ben nu een paar dagen begonnen in de derde.

Ik heb de afgelopen dagen vooral veel gehoord over mijn maatschappelijk stage die we gaan doen in november, de profielkeuze en de havo/vwo determinatie. Ik denk dat dit een leuk jaar gaat worden, omdat je de keuze hebt om op je eigen niveau te werken. Ik wil namelijk erg graag naar het vwo, dus dit is mijn kans om te laten zien wat ik kan.

In de eerste week van de vakantie heb ik vooral veel met vriendinnen afgesproken en gelogeerd. Ik heb met mijn hele squad gelogeerd(wat knap is want dat zijn 7 mensen in totaal in één huis) en ben met verschillende vriendinnen nog naar de stad geweest (waaronder Tessa). Er komt nog een “shoplog” waar ik alles in ga laten zien, maar dit is alvast een preview:

Snapchat-6581802780356461661.jpg

Ik ben met mijn ouders 2 heerlijke weken op vakantie geweest in Normandië en Zuid-Bretagne, waar het elke dag super fijn weer was en we hele mooi dingen hebben gezien. We hebben voor het grootste gedeelte op een camping verbleven die aan zee lag! Dat was zo leuk we konden gewoon elk moment van de dag naar het strand om gewoon even naar de golven te kijken. Ik heb veel foto’s gemaakt en leuke stadjes bekeken. De foto aan het begin in gemaakt op een heel mooi strand!

Ik ga nog een artikel maken over mijn vakantie zelf dus daar komen nog veel meer foto’s in!

Gister heb ik met mijn vriendin Puck schoolspullen gekocht en het viel ons best tegen van de Hema dit jaar. Normaal hebben ze altijd een hele leuke lijn met mooie patroontjes maar dit jaar was dat echt een beetje slap. Ze hebben meestal wel een uitgebreide lijn van de craftlijn dat had ik ook online gezien, alleen in geen enkel filiaal hadden ze Engelstalige agenda’s (gewoon omdat het fancy is eigenlijk) en geen ruitjes schriften. Alleen van die idiote waar ze aan de buitenkant laten zien hoe groot de ruitjes zijn. Alsnog zijn we allebei geslaag(met wat moeite)! Ook hier komt nog een post over, maar ik moet jullie gewoon even mijn agenda laten zien:

Snapchat-3788356916658116376.jpg

De laatste weken zijn ook heel leuk! Een paar daagjes rust gehad en met veel leuke mensen afgesproken. Ik heb met 4 vriendinnen in een huisje van ouder van een vriendin gelogeerd.

Ennn in de laatste week heb ik weer lekker theater gemaakt! Ik speel 2 x per jaar in een soort theaterstuk/musical, 1 x in de zomer en 1 x in de winter. Dit wordt georganiseerd door Nieuwe Erven, een creatieve organisatie die zich plaats vind in een oude boerderij met grote moestuin. Het concept is voor mij al bekent, maar ik zal het jullie even uitleggen.

Je geeft je ruim van te voren op en dan is het eigenlijk een grote tijd wachten. Dan 2 weken van te voren krijg je wat info over hoelaat en wanneer enzovoort, en 1 week van te voren krijg je het script en auditie instructies. Dit jaar weer een super leuk stuk over een stukje geschiedenis van Amersfoort. Je zoekt een rol uit waar je een stukje tekst van gaat uitvoeren en 3 voorkeur rollen. Dan doe je auditie, krijg je de dag daarna te weten welke rol je hebt en dan begint het grote werk! Want de kunst is om binnen 3 dagen een heel toneelstuk met decor en al in elkaar te flansen. Dus er wordt gerepeteerd, gebouwd, geverfd en geknutseld om dat stuk maar op tijd af te krijgen. Ik vind het ieder jaar super leuk en heb er weer zin!

Nou dat was grotendeels mijn hele vakantie en alle dingen die ik nog wou vertellen. Laat weten of jullie dit soort blogs leuk vinden, want dan ga ik misschien elke week of elke maand een samenvatting van mijn “leven” geven.

 

 

 

 

2 gedachten over “*Blogje over het leven #2*

Geef een reactie

