*Band Mood*

56bcd926b703db67df508e34fe78e751

Hey hey, tijd voor bands! Mensen die mij langer volgen/kennen weten dat ik een grote obsessie heb voor bands. En ik blijf er steeds meer ontdekken. Ik weet niet hoe ik kan omschrijven waarom ik bands zo tof vind, maar ik denk dat het naast de sound ook de vriendschap is. Die hechtheid en passie is zo mooi en daarom vind ik het geluid zo mooi. Van rock tot pop en van metal tot acoustic, alles is mooi! Ik wou vandaag even al mijn favoriete bands een momentje van shine geven. Let’s go!

We beginnen natuurlijk met mijn alltime favorite: Panic! At The Disco!

Panic! At The Disco is naast de Jonas Brothers(waar ik het een andere keer weer over ga hebben ;p) de eerste band die ik ontdekte. Hun sfeer, hun teksten en muziek was zo perfect dat ik direct verkocht was! Hun samenhang tussen muziek en betekenisvolle teksten is zo mooi, zij kunnen echt zingen over mooie dingen zonder dat het slijmerig is. Want dat is iets wat niet in hun woordenschat staat! Ze hebben juist een heel stoer, gaaf effect maar toch ook kwetsbaar en gevoelig.

Ik ga bij elke band een paar van mijn favoriete nummers opnoemen, so:

  • This Is Gospel
  • Nicotine
  • The Good, The Bad And The Dirty
  • Vegas Lights

En Victorious, allemaal super mooie nummers.

 

Dan een band die ik laatst door een vriendin weer op nieuw ontdekte, Never Shout Never.

Wat hou ik van hun geluid! Ten eerste maken ze gewoon super schattige liedjes met de meest oprechte teksten ooit en ten tweede wordt ik gewoon spontaan verliefd als ik één van hun liedjes hoor. Ik heb vroeger hun nummers veel geluisterd, maar kennelijk onbewust want ik had nog nooit gehoord van Never Shout Never toen ze het me liet horen. Deze band valt een beetje in de acoustic, rustige genre wat je niet zou verwachten van het uiterlijk! Maar ik word ook altijd helemaal vrolijk van deze nummers!

Eigenlijk heb ik maar 2 favoriete nummers, omdat dat de enige zijn die ik vroeger altijd luisterde. Dat zijn Trouble en Can’t Stand It.

 

Als je van Never Shout Never houdt, heb ik hier je nieuwe verslaving gevonden!

A Rocket To The Moon. Deze jongens schrijven liedjes over hun exen, hun crushes en hun dromen. En net als NSN hebben ze een super mooi akoestisch geluid, wat echt heel relaxt! Mijn favoriete nummers zijn:

  • Like We Used To
  • Ever Enough
  • She’s Killing Me

En hun allerbeste nummer: Baby Blue Eyes!

 

En dan een van de koningen onder de bands: Fall Out Boy!

Ik denk dat dit een is die bijna iedereen wel kent of ooit heeft gehoord. Je kan van deze mensen wel zeggen dat ze alternatieve muziek maken, super nice! Hun rauwe randje is zooo mooi dat ik er kippenvel van krijg. Ik ben vooral fan van hun album: American Beauty/ American Psycho. Mijn favoriete nummers zijn zeker:

  • Centuries
  • Jet Pack Blues
  • 27
  • Immortals

En mijn ultimate favorite: Irrestible ft. Demi Lovato!

 

We Are The In Crowd, nog nooit van gehoord?

Deze super leuke band met voor de afwisseling een vrouw in de groep, heeft iets bijzonders. Het geeft me een beetje zo’n fictief band idee zoals je ziet in de films LOL, Radio Rebel en If I Stay. Als ik hier naar luister doet het me ook denken aan vroeger. Liedjes als The Best Thing (That Never Happend), On Your Own, Better Luck Next Time en my favorite jam: Kiss Me Again!

 

Nou dat waren een aantal bands waar ik wat woorden over kwijt moest, maar er zijn er zoveel meer! Misschien komt er wel een deel 2 *hint* *hint*… Laat jouw favoriete band achter!

 

 

 

 

3 gedachten over “*Band Mood*

Geef een reactie

