Blogje over het leven #1

journey2.jpg

Ik wou vandaag gewoon even kletsen over het leven. Over dingen waar ik al een tijd over wou praten, maar ook gewoon mij plannen voor de komende weken. Ik wou dit al een tijdje doen, maar ik vond er steeds niet de tijd voor. Alleen nu ben ik ziek dus kan ik even lekker wat dingen van me afschrijven. Zet een ontspannend muziekje op, bijvoorbeeld van die relax lijsten van Spotify. En als je geen Spotify hebt zoek dan eens AURORA op, wordt je ook lekker rustig van.

Elke dag zie ik verschillende mensen. Mensen met verschillende culturen, geloven en gewoontes. Ik geniet daar stil van. Door die mensen komt er een zoveel gezelligere sfeer. Je merkt dat heel sterk in Amsterdam. Mensen waar je altijd welkom bij bent, waar je bij wijze van spreke gewoon kan aanschuiven. Toeristen die naar bekende plaatsten gaan en uitwisselingsstudenten die de stad verkennen. Het verschil in leven is zo groot, maar daarom vind ik het ook zo leuk.

Ik begrijp niet waarom sommige mensen duidelijk moeten maken dat er verschillen zijn. Wat maakt het uit dat iemand een andere huiskleur heeft of een hoofddoek draagt? Ik vind dat dat niet zoveel uit maken, het gaat vooral om hoe iemand is. Wat is iemand karakter, goede eigenschappen, hobby’s. Dat is zoveel belangerijk als het uiterlijk!

Het wordt alweer lekkerder weer. De zon schijnt en het is niet zo koud meer. Ik krijg door heel erg zin in vakantie! Gelukkig heb ik dat bijna. Ik ga over een paar dagen naar Parijs met school, super veel zin in! Daarna is mijn vader nog jarig en dan heb ik vakantie! Ik ga vooral met vrienden afspreken en uitstapjes maken met mijn ouders. En lekker bloggen of course! Ik ben van plan om over mijn favoriete nagellakkleuren te schrijven en weer eens een “Music in my world” artikel te maken. Als jullie nog ideeën hebben voor blogposts, laat het dan vooral achter!

Mijn plannen voor de komende weken:

  • Valentijnsdag vieren met mijn vriendinnen (jank en humorfilm marathon houden).
  • Naar Parijs!
  • Papa’s verjaardag vieren.
  • Meer bloggen.
  • Me opgeven voor de Kunstbende!
  • Een dekentje voor Karel naaien.

De Kunstbende is een soort talentenjacht. Je kan met verschillende catergorieën mee doen, ik wil mee doen met muziek. Je doet dan eerst een auditie in jouw regio en dan kom je steeds een ronde verder. De hoofdprijs voor Muziek is optreden op het Indian summer festival! Je mag met twee nummer meedoen. Een cover en een eigen liedje. Mijn cover wordt “Things we lost in fire” van Janet Devlin en mijn eigen liedje ben ik nog aan het twijfelen welke ik ga doen. Ik heb namelijk een druk nummer over roddelen en één emotionele over een hart zonder gevoelens. Je kan in maart auditie doen en ik hou jullie natuurlijk op de hoogte!

Ik wil voor Karel(mijn kat) een dekentje naaien, omdat hij altijd op de bank ligt. En als ik een dekentje voor hem naai heeft hij helemaal zijn eigen plekje. Zo kunnen we gezellig samen op de bank zitten, genieten van het lekkere weer.

Ik ben trouwens nog aan het proberen of ik mijn Pinterest button kan laten werken, want hij deed het nog niet.

Ik hoop dat jullie dit een leuk soort artikel vinden!

Laat vooral in de reacties weten wat ik nog meer in dit artikel kan bespreken, alle tips zijn welkom!

Geef een reactie

