My make-up stash

20151207_105226.jpgIk gebruik alleen dierproefvrije make-up en nagellak. Ik heb dit besluit genomen omdat ik ook vegetariër ben. En eigenlijk valt het me mee. Al mijn favoriete merken waren allemaal dierproefvrij. Natuurlijk is het even slikken als je ziet dat er een ontzettend mooi collectie door Max Factor wordt uit gebracht gebaseerd op de nieuwe Star Wars film. Maar er zijn genoeg andere merken als Urban Decay en Zoeva die ook prachtige producten uit brengen. Ik hoop dat ik andere mensen kan inspireren met dit artikel.

Ik begin maar met mijn basis producten.

 

20151207_102412

Ongeveer al mijn kwasten zijn van de Hema. De bovenste en de onderste zijn al zo oud en hebben daarom al geen merk meer. Dat zijn een bronzer kwast en een lipstick kwastje.

20151207_104925.jpg

Ik gebruik voor mijn mascara Lash Princess van Essence. Voor eyeliner gebruik de waterproof variant van Essence en mijn kohl kajal potlood is long lasting ook van Essence.

20151207_102447.jpg

Als concealer heb ik de Stay Allday concealer in kleur 10. En mijn oogschaduw basis I Love Stage is surprise surprise, ook van Essence.

20151207_103800

Dan mijn lip producten. Hier heb ik er best veel van… Helemaal bovenaan zie je een Soft Matt Lipbalm van de Hema. Die heb ik in een soort van mix van roze en mauve en ook nog in heel donkerpaars alleen die zie je niet op de foto. Dan de rij daar onder zijn lipsticks van Hema. Dan daaronder mijn lipsticks van Catrice. Helemaal links heb je de ultra longlasting lipstick in de kleur “Mauve my lips”. Daarnaast drie lipsticks in de kleuren: Berry Bradshaw, On The Pink Side Of Life en In A Rosegarden. En als laatste zie je een shiny lipstick van Essence die ik eigenlijk bijna nooit gebruik.

20151207_104442

En dan mijn lip potloden. Ik gebruik het liefst de lip potloden van Essence, maar die van Catrice is ook fijn. Het verschil tussen die twee is dat die van Essence echt een potlood is en die van Catrice een stift.

20151207_103253.jpg

Ik heb drie oogschaduw paletten. De bovenste is het All About Candies palette nog uit de oude collectie van Essence. Ik vind deze niet zo heel goed gepigmenteerd dus daarom gebruik ik hem niet vaak. Die daaronder gebruik ik daar in tegen wel heel veel. Dat is het Absolute Rose palette van Catrice. Met een prachtige highligter, matte en glimmende kleuren is dit echt perfect voor schooldagen. Maar het All About Bronze palette begint ook wel favoriet te worden! Een nog mooiere highlighter en kleuren die heel neutraal staan, maar toch een extra effect geven door de glitters.

20151207_103354

Dan heb ik van de Hema nog een aantal losse oogschaduws. De bovenste gebruik ik eigenlijk niet voor normale make-up, maar voor Halloween bijvoorbeeld. Het enige oogschaduw trio die ik vaak gebruik is de middelste. Heel simpel een champagne kleur, een gouden kleur voor in de crease en een zilveren kleur voor een feestje.

20151207_104557

Drie oogpotloden van de Hema. De gouden kleur gebruik ik het meeste. Die matcht mooi met mijn All About Bronze palette en maakt je look echt compleet. De groene is mooi om los te dragen.

20151207_102504.jpg

Ik heb twee blushes een limited edition van Catrice en een van Essence. En de highlighter stick is van de Hema.

 

Nou de conclusie is geloof ik dat ik erg veel make-up heb van Essence. Op mijn zoektocht naar nieuwe dierproefvrije merken, zou mijn stash wel aan worden gevuld. Daar zou ik dan stash-updates van doen.

Heb jij nog een super goed dierproefvrij merk? Laat het hieronder weten!

 

 

 

6 gedachten over “My make-up stash

Geef een reactie

